TERMINÁL JIHLAVA VRT

místo: PRAHA
klient: SPRÁVA ŽELEZNIC
autor projektu: JIŘÍ PAVLÍČEK, JAROSLAV HULÍN
datum studie: 2024
 


Základní teze návrhu jsou snadná orientace, jednoduchost, hospodárnost a přirozená návaznost na okolní prostředí s využitím jeho existujících kvalit.
Výpravní budova s doplňkovými službami je umístěna pod vysokorychlostní trať. Přístup k nástupištím je tak co nejkratší a také rovnocenný pro oba směry. Zastřešení je ztvárněno tak, aby již z dálky přirozeně navigovalo cestující. Decentní zasazení budovy a nástupišť do krajiny vytváří zároveň silné, čitelné a nerušící landartové gesto.
Přímo u jižního vstupu do budovy je koncentrovaná veřejná doprava. Délka přestupní vazby mezi jednotlivými druhy dopravy je zde minimální.
Severní vstup je spojen s automobily. Umístění parkoviště na sever od dálnice má několik výhod. Umožňuje nekomplikované navýšení kapacity v dalších fázích v jednom místě, dokonce bez nutnosti výstavby velmi nákladných parkovacích domů. Zároveň nezvyšuje intenzitu dopravy kolem areálu Bosch a umožňuje plynulý průjezd autobusů.
Přemostění dálnice se řídí rovněž principy jednoduchosti, hospodárnosti a respektu ke krajinnému rázu. Kolmé přemostění dálnice umožnilo zkrácení rozponu na 35,5 m a tím výraznou úsporu nákladů vůči velkorozponovým řešením. Minimalizace šířky mostu pomocí vyložené konzoly, půdorysného zkosení tvaru mostu a přerušované stěnové podpěry umožňují nadále rovnoměrné prosvětlení dálnice.

New Text

using allyou.net